کاشت دندان ایمپلنت در افراد دارای ضعف استخوان

کاشت دندان (ایمپلنت) در افراد دارای ضعف استخوان

کاشت دندان ایمپلنت در افراد دارای ضعف استخوان ,افراد زیادی وجود دارند که از نوع خاصی از ریزش استخوان در ناحیه زیر خط لثه رنج می برند. برای کسانی که از تحلیل استخوان رنج می برند ، با وجود مشکلات جدی سلامتی و کیفیت زندگی ، آشنا هستند.

کسانی که از تحلیل شدید استخوان رنج می برند ، اغلب دارای مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان هستند و به لیست مشکلات پزشکی اضافه می کنند. مشکلات خوردن غذا باعث می شود که بیماران از سوء تغذیه رنج ببرند و فقط سلامت کلی آنها را بدتر می کند. وقتی کسی با دندان خود مشکلی داشته باشد ، پزشکان غالباً کاشت دندان را در نظر می گیرند. متأسفانه , بیماران دارای افت شدید استخوان در فک ، استخوان کافی برای قرار دادن ایمپلنت را ندارند. اغلب به این بیماران گفته می شود که واجد شرایط کاشت نیستند. خوشبختانه ، هنوز تکنیک هایی در دسترس هستند که حتی کاستی در استخوان فک ، کاشت را ممکن می سازند.ایمپلنت های زیگوماتیک ، که می تواند به بیمارانی که از تحلیل استخوان رنج می برند ، کمک کند تا کیفیت زندگی خود را  به حالت عادی بازگرداند.

ایمپلنت زیگوماتیک چیست؟

ایمپلنت های زیگوماتیک ایمپلنت های دندانی هستند که در ناحیه جداگانه ای از ساختار استخوان قرار می گیرند. در حالی که تحلیل استخوان ممکن است خیلی زیاد باشد تا روش مرسوم کاشت آنها در استخوان به طور مستقیم زیر خط لثه انجام شود ، ایمپلنت های زایگوماتیک به سادگی کاشت ها را در مکان دیگری قرار می دهند.(این تکنولوژی در کلینیک دندانپزشکی مادر نیز وجود دارد)

برای کسانی که واجد شرایط هستند ، این یک پروتز ثابت است که می تواند برای کمک به بیمارانی که از مشکلات استخوانی رنج می برند ، در نظر گرفته شود.

مزایای ایمپلنت های زایگومی

سیستم پشتیبانی ساختاری وقتی کسی صحبت می کند حرکت نخواهد کرد. این بدان معنی است که افراد می توانند با راحتی و اطمینان بیشتری صحبت کنند و منجر به افزایش عزت نفس در کل شود تنهای یکی از مزایای ایمپلنت های زایگومی میباشند . اگر یک تعریف کلی از این نوع ایمپلنت بخواهیم بگوییم این است که با دانش روز جهانی ایمپلنت زایگومی بسیار شبیه به دندان انسان چه از نظر ساختار و چه از نظر عملکر میباشد.

جمع بندی:

همانطور که تحقیقات بیشتری در مورد استفاده از این ایمپلنت های دندانی زایگوماتیک انجام شده است ، آنها به سرعت تبدیل به استاندارد طلای معالجه برای افرادی که دارای مشکل تحلیل و ضعف استخوان رنج می برند میباشد و همچنین مانع از ورود ایمپلنت های سنتی دندان می شود. بدون این گزینه کاشت دندان (زایگوماتیک) ، بیماران بی شماری باید ماه ها برای ایمپلنت خود منتظر بمانند و طی یک سری روشهای پیوند استخوانی و تهاجمی بسیار ناخوشایند قرار بگیرند تا به افزایش حجم استخوان در چهره خود کمک کنند و بتواند ایمپلنت های معمولی در دهان انها قرار بگیرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *