چرا ایمپلنت دیجیتال را به ایمپلنت معمولی ترجیح دهیم؟

بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟ ممکن است برای بسیاری از افراد در طول زندگی پیش آید که بر اثر حادثه، بیماری، کهولت سن و دیگر مسائل، دندان های خود را از دست بدهند. به خصوص هنگامی که این اتفاق در سنین کم رخ می دهد، در روحیه شخص بیشتر تاثیرگذار است. اما جای نگرانی نیست. ایمپلنت روشی است که در تمام دنیا بهترین جایگزین دائمی برای جبران دندان از دست رفته می باشد.

ایمپلنت از طریق قرارگیری پایه ای قوی در استخوان فک و سپس قرار گرفتن تاج بر روی آن، به خوبی ظاهر یک دندان واقعی با دوامی طولانی مدت را در دهان فرد خواهد داشت.

درباره کلینیک دندانپزشکی مادر

کلینیک تخصصی دندانپزشکی مادر، قدیمی ترین مرکز درمانی در انجام ایمپلنت دندان است. همچنین نخستین مرکزی است که در شهر کرج سیستم ایمپلنت دیجیتال را راه اندازی نموده است. ایمپلنت دیجیتال چیست

این مرکز که از سال 84 فعالیت خود را آغاز نموده، با همکاری پزشکان و اساتید مجرب دانشگاه های معتبر کشور، جدیدترین تکنولوژی روز دنیا در حوزه دندانپزشکی را در محیطی تمیز و ایمن ارائه می دهد.

حق انتخاب نوع ایمپلنت با شما

در مرکز تخصصی دندانپزشکی مادر، پس از دادن مشاوره تخصصی و در نظر گرفتن شرایط افراد، حق انتخاب نوع ایمپلنت به خود آن ها داده می شود. به طور کلی 14 الی 15 نوع ایمپلنت از برترین برندهای دنیا در این مرکز به بیماران پیشنهاد می شود که هرکدام ویژگی، کیفیت و هزینه متفاوتی(بسته به  کشور سازنده و برند) را دارند. به عنوان مثال برخی افراد دچار بیماری های خاصی هستند که باید نوع مقاوم تری را انتخاب کنند.

در این میان فرد با توجه به توصیه های پزشک متخصص و شرایط جسمی و توان مالی خود، مناسب ترین نوع ایمپلنت را انتخاب می کند. مدت ماندگاری ایمپلنت به شرایط جسمی فرد بستگی دارد که توسط پزشک متخصص بررسی می شود. اما کلیه کارهای داندانپزشکی در کلینیک مادر ضمانت دوساله دارند و در صورت بروز مشکل، درمان مجدد بدون هیچ هزینه ای صورت می پذیرد.

تیم مشاوره پزشکی کلینیک مادر

تیم مشاوره دندانپزشکی کلینیک مادر با راهنمایی صحیح و اصولی نقش مهمی در روند انجام کار ایفا می کنند و فرد پس از آگاهی از همه جوانب، مناسب ترین و بهینه ترین روش را انتخاب می کند.

همچنین افرادی هستند که دچار مشکلات خاص تری هستند. برای مثال دندان های عقب یا یک طرف دهانشان را از دست داده اند، و عمل بلع را با قسمت های دیگر دندان انجام می دهند. از اینرو دچار مشکلات اسکلت فک، وزوز گوش و حتی انحراف ستون فقرات خواهند شد که تیم دندانپزشکی کلینیک مادر، با مشاوره صحیح بهترین راهکار و خدمات را به آن ها ارائه می دهد.

حتی اگر به دلیل شرایط بسیار خاص بیمار، امکان درمان در این مرکز وجود نداشته باشد، کلینیک مادر با به وجود آوردن ارتباطی قوی، بیماران را حتی به کشورهای خارج و پزشکان حرفه ای معرفی می کند. برای مثال

در بیمارانی که به طور کلی استخوان فک را از دست داده اند و امکان ساخت پروتز برای آن ها در داخل کشور وجود ندارد.

ایمپلنت دیجیتال در کلینیک مادر

ایمپلنت دیجیتال یکی از شاخه های دندانپزشکی دیجیتال است که می تواند جایگزین خوبی برای روش سنتی باشد. در این روش با استفاده از نرم افزارهای مدرن و اسکنرها و پرینترهای سه بعدی ایمپلنت دیجیتال انجام می شود. همانگونه که گفته شد کلینیک دندانپزشکی مادر نخستین مرکزی است که ایمپلنت دیجیتال را در شهر کرج انجام می دهد. در این سیستم که اسکنر و پرینترهای سه بعدی و نرم افزارهای مدرن سهم عمده ای در انجام آن دارند، دقت کار به میزان زیادی بالاتر می رود. ایمپلنت دیجیتال چیست

دندانپزشکان برای انجام ایمپلنت دیجیتال بایستی مراحل تخصصی و کار با نرم افزارها را از طریق دوره های آموزشی یاد بگیرند که دندانپزشکان کلینیک تخصصی مادر دارای گواهینامه های معتبر و قابل ارائه می باشند. ایمپلنت دیجیتال مزایای بسیاری زیادی دارد که به آن ها اشاره می شود.

 
چرا ایمپلنت دیجیتال روش بهتری است؟

سیستم ایمپلنت دیجیتال سرعت و دقت بسیار بالایی دارد. به ویژه هنگامی که تعداد ایمپلنت های یک بیمار زیاد باشد، احتمال خطای دید و لرزش دست دندانپزشک جراح وجود دارد که با به کارگیری این روش، به میزان قابل توجهی این خطاها در حین کار کاهش می یابد. در این روش مسیر اصلی قرارگیری ایمپلنت و طول و قطر آن در فضای دهان با کوچک ترین جزئیات ارائه می شود. همچنین هنگامی که سرعت کار بالا می رود، بیمار دچار سختی کمتری می شود و کمترین آسیب به دهان وی وارد می شود.

در ایمپلنت دیجیتال نیاز به بخیه چندانی نیست و در خیلی از موارد اصلن بخیه انجام نمی شود. از مزایای دیگر این روش می توان به این اشاره کرد

که در روش ایمپلنت سنتی از زمانی که پیچ ایمپلنت در دهان بیمار قرار داده می شود تا زمانی که تاج دندان آماده می شود پروسه ای حدودن دو تا سه ماهه را طی می کند و فرد در این مدت باید بدون دندان و با همان پیچ ها سپری کند.

اما در روش ایمپلنت دیجیتال، بلافاصله پس از قرارگیری پایه ایمپلنت در دهان، روکشی موقت تا زمان آماده شدن تاج اصلی در دهان وی قرار می گیرد؛ که با این کار به خصوص در افرادی که دندان های جلو را از دست داده اند، موجب روحیه بهتر و دغدغه کمتر فرد می شود.

شایان ذکر است که این روکش موقت به دلیل ساخته شدن توسط پرینتر و اسکن سه بعدی با دقت بسیار بالا و جزییات دقیق، کوچکترین فشاری به لثه و پایه ایمپلنت وارد نمی آورد.

از مزایای دیگر این روش میتوان به بهبود زخم سریع تر و درد کمتر در حین جراحی و پس از آن اشاره کرد.

 
عوامل موثر در دوام ایمپلنت دیجیتال

سیستم ایمنی، بهداشت ، چکاپ سالانه و رژیم غذایی مناسب برای افرادی با بیماری های خاص، عواملی هستند که در کارآیی بهتر این روش تاثیرگذارند و در صورت رعایت آن ها، ایمپلنت دوام بیشتری خواهد داشت.

هدف کلینیک دندانپزشکی مادر

جلب رضایت مراجعین محترم هدف اصلی کلینیک تخصصی دندانپزشکی مادر می باشد. از اینرو رعایت نظم، احترام، احساس مسئولیت در حین کار و پس از آن، مشاوره صحیح و اصولی و در نظر گرفتن شرایط افراد از مواردی است که همواره در این مرکز رعیات می شود. ای

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *