ایمپلنت چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

چرا باید ایمپلنت کرد؟

هنگام معاشرت با دیگران و صحبت با افراد، دندان و سلامت آن از مواردی است که مورد توجه زیادی قرار می گیرد. داشتن دندان هایی ناسالم، کدر و یا جای خالی دندان افتاده، به خصوص در نگاه اول تاثیر خوشایندی در مواجهه با افراد ندارد. کاشت ایمپلنت در کرج

در طول زندگی، شاید با اتفاقاتی مواجه شویم که انتظارشان را نداریم؛ برخی رویدادها آسیب روحی و برخی آسیب جسمی هم می زنند؛ ممکن است فرد بر اثر حوادثی مانند تصادف، بیماری، اعتیاد و حتی بالا رفتن سن، دندان های خود را از دست بدهد.

در این میان اشخاص هم به منظور سلامت دندان و راحتی هضم غذا و هم برای بازیافتن اعتماد به نفس از دست رفته شان، به فکر جبران و ترمیم دندان از دست رفته می افتند. یکی از روش های بسیار مناسب و مفید، کاشت ایمپلنت است که در همه جای دنیا به عنوان بهترین روش برای جبران این خسارت انجام می شود.

ایمپلنت، زیبایی دندان طبیعی را دارد، افراد با آن راحت هستند و سال های بسیار زیادی هم دوام می آورد. کلینیک دندانپزشکی مادر واقع در گوهردشت کرج، از مراکزی است که به طور تخصصی و زیر نظر دندانپزشکان متخصص و مجرب، بهترین خدمات کاشت ایمپلنت در کرج را به مشتریان عزیز ارائه می دهد.

ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت شامل یک پایه قوی و یک تاج است که پایه به جای ریشۀ دندان در لثه و تاج که شبیه دندان طبیعی است، روی آن قرار می گیرد و از نظر ظاهری کاملن مشابه دندان معمولی فرد می باشد. این پایه در واقع پیچی است از جنس فلزهای مختلف سازگار با دهان و بدن (تیتانیوم بهترین نوع و در لثه خنثی و بدن آن را پس نمی زند) که در لثه قرار گرفته می شود.

به طور معمول دو تا سه ماه زمان می برد تا پایه به خوبی در لثه جوش بخورد و پس از آن تاج روی پایه قرار می گیرد.

چه کسانی می توانند ایمپلنت کنند؟

همه افراد سالم بالای 18 سال می توانند ایمپلنت دندان را انجام دهند. اما برخی افراد مانند بیماران مبتلا به دیابت، بارداران، افراد تحت شیمی درمانی، برخی افراد سیگاری و افراد دارای پوکی استخوان شدید که لثه ضعیفی دارند و بعضی از افراد دارای بیماری های سیستم ایمنی مانند لوسمی، نمی توانند ایمپلنت را انجام دهند.

مزایا و معایب ایمپلنت

 

مزایای کاشت ایمپلنت

همانگونه که گفته شد، ایمپلنت بهترین جایگزین برای دندان از دست رفته می باشد. از مزایای کاشت ایمپلنت می توان به شکل طبیعی آن اشاره کرد که ظاهری همچون دندان معمولی دارد. به لثه و دندان های مجاور آسیب نمی رساند. روکش آن، سختی دندان طبیعی را دارد که هنگام جویدن هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

ایمپلنت با پر کردن جای خالی دندان، از عفونت دهان و تجمع باکتری ها جلوگیری می کند. همچنین در صورت مراقبت صحیح، می تواند سال های طولانی دوام بیاورد. برخلاف دندان مصنوعی، مشکلات تکلم برای افراد ایجاد نمی کند و کاملن به استخوان فک متصل می شود.

معایب کاشت ایمپلنت

از معایب ایمپلنت شاید بتوان به پروسه کمی طولانی درمان، احتمال عفونت پس از کاشت، شل شدن یا ورم لثه که البته قابل درمان می باشند و هزینه بالای آن اشاره کرد. چنانچه فرد دچار پوکی استخوان باشد و استخوان فک وی تحلیل رفته باشد، بنا به شدت فرسودگی، از پودر استخوان استفاده می شود و برای آماده سازی فک، پروسه طولانی تر می شود. مزیت پودر استخوان این است که از جنس دندان می باشد و به خوبی در استخوان ادغام می شود.

البته این روزها ایمپلنت دیجیتال روش بسیار مناسب و سریع تری نسبت به ایمپلنت معمولی محسوب می شود که کلینیک تخصصی مادر، با انجام این کار به عنوان اولین مرکز کاشت ایمپلنت دیجیتال در شهر کرج ، آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز می باشد.

مزیت مهم ایمپلنت دیجیتال این است که طی مدتی که پایه یا پیچ ایمپلنت در دهان قرار داده می شود، روکشی موقت روی آن قرار می دهند و فرد در این مدت چند ماهه، نگران خالی بودن جای دندان خود نیست. همچنین به منظور آسیب کمتر قبل و بعد از جراحی، روش ایمپلنت با لیزر، گزینه خوبی است که روند بهبود را تسریع می کند.

مراقبت از ایمپلنت

بلافاصله پس از انجام ایمپلنت، بهتر است به مدت یک هفته از خوردن غذاهای سفت و جویدنی خودداری شود و مایعات بیش تری مصرف شود. استفاده از دهانشویه مخصوص با توصیه پزشک و دستور العمل مناسب از کارهای دیگری است که بایستی انجام شود. البته استفاده از دهانشویه بلافاصله پس از جراحی در افرادی که خون رقیقی دارند، منجر به خونریزی می شود. استفاده از آنتی بیوتیک پس از انجام جراحی را قطع نکنید تا محل جراحی دچار عفونت نشود.

داشتن تورم (در هفته اولیه) و خونریزی تا دو روز پس از جراحی طبیعی می باشد و نگران کننده نیست. می توانید تا 24 ساعت پس از جراحی، از کمپرس یخ استفاده کنید و توجه داشته باشید هنگام شستشوی دندان ها، آب دهانتان را با فشار به بیرون پرتاب نکنید. بدین منظور می توانید آب دهان را قورت داده یا آن را در یک دستمال خالی کنید.

از آنجاییکه ایمپلنت همانند دندان های معمولی، به طور همیشگی در دهان قرار می گیرد، مراقبت دائمی آن اهمیت زیادی دارد. برای دوام و محافظت از ایمپلنت بایستی حداقل دو بار در شبانه روز مسواک زد. بعضن دندانپزشکان پس از انجام کار، به منظور عدم ایجاد پلاکت روی ایمپلنت، استفاده از دستگاه های جرم گیر دندانی (واترجت) را نیز توصیه می کنند.

مراجعه حضوری دو بار در سال، برای چکاپ دندان ها پس از ایمپلنت نقش خوبی در دوام کار خواهد داشت.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *